W wypadku digital signage, do czynienia mamy z pewnym zestawem narzędzi, a te pozwalają nam na sprawną prezentację elektronicznej komunikacji wizualnej w większej ilości miejsc, na różnych nośnikach i to wszystko w sposób odpowiednio zaplanowany oraz zautomatyzowany.
Digital Signage, czyli nie tylko monitor
Warto wiedzieć, że wszelkie zauważalne przez nas ekrany, które przedstawiają nam chociażby oferty ze sklepów w galeriach handlowych, nie są po prostu zwykłymi, dużymi telewizorami. To najczęściej profesjonalne ekrany wielkoformatowe, a te z telewizorem, który posiadamy w salonie łączy jedynie podobny wygląd.
Pomimo tego, że to właśnie monitory są elementem Digital Signage, który jest najbardziej widoczny, jest to jednak znacznie więcej składowych. Wszystko to sprawia, że odpowiednia treść może pojawić się w konkretnym czasie na danych monitorach.
Ekran i monitor w digital signage
Monitory produkuje się w różnych technologiach, czy też rozmiarach. Bez względu na to, jakie zostały zastosowane, łączy je wszystkie jedna wspólna cecha – odpowiadają za wyświetlanie treści, która jest planowana i publikowana w systemie centralnym zarządzania treścią. Bywa nawet, że niektórzy klienci z uwagi na swą nieświadomość, wykorzystują zwykle telewizory zamiast dostosowanych do tego monitorów. Praktyka ta nie jest rekomendowana i to przynajmniej z kilku powodów.
Profesjonalne monitory są zaprojektowane w taki sposób, aby w ich wypadku możliwa była ciągła praca. Jeżeli chodzi o telewizory, już sama gwarancja pozwala jedynie na kilkugodzinne użytkowanie każdego dnia. Dzięki dedykowanemu rozwiązaniu jakim są monitory, uda się nam uzyskać odpowiednią jasność, a szczególnie w nasłonecznionych miejscach będzie to bardzo istotne. Mowa np. o wystawach sklepowych. Nasze domowe telewizory nie potrzebują aż tak jasnych matryc. Jeśli ustawimy je w pełnym słońcu, ciężko będzie na nich cokolwiek zauważyć.
Profesjonalne monitory umożliwiają zdalne zarządzenie, przez co możemy przesyłać na nie treści z dowolnego miejsca, a wszystko za pośrednictwem sieci WLAN lub LAN. Klasyczne telewizory, najczęściej nam na to nie pozwolą. Kiedy firma korzysta z telewizorów, spada na nią obowiązek opłacania abonamentu telewizyjnego i to od każdej sztuki. Jako, że profesjonalne monitory dedykowane digital signage w ogóle nie posiadają tunera TV, takie obciążenie na nich nie widnieje.
Digital signage, czyli system zarządzania treścią
Pamiętajmy, że mowa tutaj o oprogramowaniu, dzięki któremu możemy planować oraz dostarczać treści na monitory. Polega to na tym, aby z poziomu jednego miejsca możliwa była kontrola nad tym, co wyświetla się w sieciach monitorów.
Szczególnie cenne będzie to w wypadku przedsiębiorstw, które mogą pochwalić się większą ilością punktów sprzedaży, dlatego zależy im na tym, aby przekazywane informacje były spójne. Dzięki systemowi zarządzania treścią, możliwe będzie zaplanowanie kolejności, liczby, czasu, a także powtórzeń treści i to w taki sposób, była była odpowiednio dobrania, a to chociażby do obecnej pory dnia.
Jeżeli mamy do czynienia z najnowocześniejszymi systemami zarządzenia treścią, te pozwolą nam na wiele bardziej zaawansowanych operacji. Będzie to m.in.:
– Przesyłanie treści zróżnicowanych pod względem tego, jak prezentuje się położenie monitorów. To np. podział na województwa, strefy językowe itd. Chociaż treść jest zarówno tworzona, jak i zarządzana centralnie, to w konkretnych strefach wyświetlane będą inne materiały.
– Prezentowanie treści, które będą reagować na zachowania lub też cechy odbiorców. Z uwagi na integrację z systemami pomiaru, istnieje możliwość dopasowania treści np. do płci osób, które będą spoglądać w monitor w danym czasie. Pozwala to na odpowiednie dopasowanie treści, co z dużym prawdopodobieństwem wpłynie na wzrost szans zakupowych. To tylko próbka tego, jakie możliwości prezentuje sobą digital signage. Jeśli zainteresujemy się tym zagadnieniem bardziej, z pewnością odkryjemy jeszcze niejedną zaletę, płynącą z tego systemu.