Wyobraź sobie taką sytuację: posiadasz stronę internetową być może nawet sam ją stworzyłeś, zadbałeś o każdy najdrobniejszy szczegół, tak aby dobrze się ona prezentowała i w miarę możliwości wyróżniała na tle innych, napisałeś oryginalne teksty, które na niej umieściłeś i po wykonaniu tej całej pracy, oczekiwałeś, że będą na nią zaglądać dziesiątki, a może setki osób. Nic takiego jednak się nie dzieje. Twoja strona, tak starannie dopracowana, stoi pusta, bez odwiedzin, czasem zabłąkają się na nią trzy, cztery osoby dziennie i na tym koniec. Czego więc brakuje? Odpowiedzią jest oczywiście pozycjonowanie strony. Obecnie rynek internetowy jest tak nasycony, można nawet powiedzieć, przesycony, różnego rodzaju stronami, z których wiele zapewne dotyczy tego samego zagadnienia co twoja, że stworzenie dobrej jakościowo witryny to dopiero początek. Sama w sobie nie stanie się ona widoczna i zauważalna przez użytkowników tylko dzięki temu, że jest starannie wykonana. Potrzeba tutaj czegoś więcej, a mianowicie właśnie odpowiedniego jej pozycjonowania. Zastanówmy się więc nad kilkoma elementami, które pozwolą nam na dobre pozycjonowanie strony www.
Pozycjonowanie organiczne strony internetowej
Zajmijmy się na początek pozycjonowaniem naturalnym, którego elementy możemy wykonać samodzielnie. Jest to na przykład określenie słów i fraz kluczowych, to znaczy takich słów, które są głównym tematem naszej witryny i po wyszukiwaniu których chcemy żeby użytkownik trafił właśnie do nas. Jest to jeden z pierwszych i niezbędnych elementów pozycjonowania strony, o który musimy zadbać. Kiedy już określimy jakie słowa i frazy są głównym tematem naszej strony, a zarazem frazami kluczowymi, powinniśmy jak najczęściej używać ich w treści strony. Skutecznym zabiegiem jest także ich pogrubienie, dzięki czemu nie tylko czytelnicy, ale przede wszystkim przeglądarki zwrócą na nie uwagę jako na coś ważniejszego, wyróżnionego w całym tekście. Jeśli już mówimy o ważniejszych elementach strony, to poza tymi pogrubionymi słowami, jeszcze większą rolę odgrywają nagłówki. To właśnie dobrze dobrane nagłówki mają bowiem bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Koniecznie musi się w nich znaleźć słowo lub fraza kluczowa, która powinna być inna dla każdej podstrony. Głównym nagłówkiem jest nazwa każdej podstrony, która wyświetla się na pasku w wyszukiwarce, ale również w samej treści strony powinny znaleźć się różnego rodzaju nagłówki, kierujące uwagę na główny temat danej podstrony. Warto pamiętać o tym, że w celu skutecznego pozycjonowania strony, każda z zakładek powinna posiadać nieco inne słowa kluczowe, choć nadal powinny one być związane z tematem przewodnim. Jeśli w odpowiedni sposób zadbamy zarówno o treści umieszczone na naszej stronie internetowej, jak i o umieszczone w kluczowych miejscach nagłówki, na pewno wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie całej naszej strony i przyniesie efekty w postaci większej ilości czytelników lub potencjalnych klientów, jeśli nasza witryna jest stroną sprzedażową.
SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl