W ostatnich latach prowadzenie biznesu w Internecie stało się bardzo popularne, a nawet pożądane. I nie chodzi tutaj tylko o produkty typowe multimedialne, czy cyfrowe. Nawet firmy, czy sklepy prowadzące zwyczajną działalność poza Internetem, zostały niejako zmuszone do prowadzenia jej także w sieci. Tak naprawdę w obecnych czasach jest to bardzo ważne, gdyż większość osób szuka informacji właśnie tutaj. Rezygnując z tej gałęzi swojego biznesu, tak naprawdę rezygnujemy z wielu klientów, a co za tym idzie, z dodatkowego przychodu. Jednak poza samym tworzeniem stron, które umożliwią nam sprzedaż czy promocję danego produktu czy usługi, równie ważne jest odpowiednie pozycjonowanie stron, które umożliwi nam pozyskanie większej ilości klientów. Jest to o tyle ważne, że w zasadzie każda większa firma podejmuje takie wysiłki, więc jeśli się na to nie zdecydujemy, pozostaniemy w tyle, czyli w praktyce stracimy wielu potencjalnych klientów.
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne?
Oczywiście istnieją też inne powody, wpływające na to, że pozycjonowanie stron www jest ważnym elementem prowadzenia biznesu. Jednym z nich jest fakt, że dobrze wypozycjonowana strona firmowa zapewnia nam większą renomę, czyli wzbudza większe zaufanie na rynku. Kiedy potencjalny klient ma wybierać między kilkoma firmami, w zdecydowanej większości przypadków zdecyduje się skorzystać z usług tej bardziej znanej, lepiej rozreklamowanej i cieszącej się zaufaniem, a nie takiej, o której nikt nie słyszał. Odpowiednie pozycjonowanie stron pozwala więc stworzyć w potencjalnych klientach przekonanie, że to właśnie nasza firma jest najlepsza i to właśnie z naszego produktu, czy usługi warto skorzystać. Czasem klienci nawet nie zdają sobie z tego sprawy, jednak jest to w zasadzie automatyczny sposób myślenia, który przekłada się później na konkretne działania, a co za tym idzie na zyski danej firmy.
Czy pozycjonowanie strony to wszystko?
Nie możemy jednak wpaść tutaj w pułapkę myślenia, że na pozycjonowaniu strony w google wszystko się kończy. Tak naprawdę jest to tylko pewien etap w procesie rozreklamowania naszego biznesu. Wiele osób myśli niestety, że zleci konkretnej firmie pozycjonowanie swojej strony i już nie musi się martwić o nic więcej. Nie jest to prawdą i jeśli chcemy, żeby nasza oferta rzeczywiście trafiła do zainteresowanych nią osób, a przede wszystkim przekonała ich do zakupy danej usług, czy produktu, musimy zadbać o coś więcej. Aktualnie sporo stron internetowych, które są dobrze wypozycjonowane i pojawiają się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, to witryny tworzone wiele lat temu i nigdy nie modyfikowane. Dziwne wydaje się, że ktoś w ogóle podjął się ich pozycjonowania. Jednak nawet jeśli dana strona będzie na pierwszym miejscu na liście wyszukiwania, a po wejściu na nią jej wygląd nas odstraszy, czy po prostu nie znajdziemy potrzebnej informacji, na pewno nie skorzystamy z jej usług. Warto o tym pamiętać myśląc o własnym miejscu w sieci. Pamiętając o tym, że pozycjonowanie stron to nie wszystko, warto skupić się także na zadbaniu o odpowiedni ich wygląd, tak aby był atrakcyjny i skłaniał użytkowników do pozostania na danej stronie nieco dłużej. Tylko w taki sposób potencjalny klient może zdecydować się na zakupy właśnie u nas, a nie u konkurencji. Tak więc do skutecznego prowadzenia biznesu w Internecie, potrzebujemy minimum dwóch rzeczy: odpowiedniego pozycjonowania strony oraz zadbania o jej wygląd i funkcjonalność.