Bardzo ciężko oczekiwać, aby znane nam stacjonarne telefony były wybierane przez nas w pierwszej kolejności, a młodzi przedsiębiorcy w ogóle o tym nie myślą. Podobnie wygląda to w wypadku osób prywatnych, gdyż częściej rezygnujemy z tego rozwiązania, niżeli się na nie decydujemy. To urządzenia, które zwykle spotykamy w instytucjach publicznych, jednak czy faktycznie powinniśmy z nich zrezygnować? Wystarczy tylko nieco bliżej poznać te sprzęty, a często okaże się, że tego typu przewodowy telefon biurowy, może znacznie pomóc w funkcjonowaniu naszej firmy.
Co wiemy o klasycznych telefonach stacjonarnych?
Telefony biurowe zwykle wywołują w nas skojarzenie, z tymi tradycyjnymi telefonami stacjonarnymi, które bazują na usługach klasycznych sieci telekomunikacyjnych. Spora część młodszych przedsiębiorców jest zdania, że to dość przestarzała technologia. Niestety, aczkolwiek zbyt wczesne odrzucenie tego rozwiązania, nie będzie dobrym pomysłem. Okazuje się bowiem, że telefonia IP jest w stanie zaoferować nam bardzo wiele, a tego typu telefony są bardzo pożyteczne dla przedsiębiorstwa.
Czy możemy skorzystać tylko z konwencjonalnej telefonii?
Można powiedzieć, że firmy wcale nie doceniają stacjonarnych telefonów, co ma swoje pewne podstawy. Otóż to technologia, która uznawana jest za przeżytek, a dodatkowo ceny połączeń dość bardzo zniechęcają. Konsekwencją tego są wysokie koszty za rozmowy, a szczególnie te międzynarodowe. Problemem bywają również długoterminowe zobowiązania.
Mimo tego, że to wszystko jest prawdą, biurowe telefony wcale nie ograniczają nas do jednej opcji, jaką jest wybór usług konwencjonalnego operatora. Większość modeli telefonów IP, doskonale współpracuje przecież z internetową telefonią. Dzięki temu, znacznie obniżymy wydatki na rozmowy, a dodatkowo będziemy mogli skorzystać też z wielu funkcji, które oferuje technologia VoIP.
Numer stacjonarny w naszej firmie, jako gwarancja dobrego wizerunku…
Okazuje się, że te przedsiębiorstwa oraz instytucje publiczne, które dysponują własnym numerem stacjonarnym, cieszą się znacznie większym zaufaniem od pozostałych. Po prostu mamy przeświadczenie, że kontaktujemy się z poważnym podmiotem, który zawsze ma w zanadrzu osobę, która ma czas z nami porozmawiać. Chociaż to telefony komórkowe mają dziś znacząca przewagę ze względu na swoją mobilność, są one jednak zależne od zasięgu sieci, a dodatkowo z różnych powodów, nie możemy ich często odebrać.
Stawiając na nowoczesny telefon VoIP lub SIP, uzyskujemy dźwięk najwyższej jakości. Renomowany operator umożliwi nam też posiadanie własnego krajowego i zagranicznego numeru. Możliwością jest też kolejkowanie, nagrywanie i przekierowywanie połączeń oraz korzystanie z wirtualnego call center, czy też numerów wewnętrznych. Dzięki telefonom tego typu, z pewnością zwiększymy swoje możliwości, a także podniesiemy wydajność pracy biura.
Stacjonarny telefon w gabinecie pracownika, to dobra wiadomość…
Obecność w biurze stacjonarnych telefonów, pozwala na klarowne wyznaczenie granic pracy, ponieważ kiedy pracownika nie ma w swoim gabinecie, nie ciąży na nim obowiązek nieustannego odbierania telefonów i bycia w stałym kontakcie z klientem. To wówczas świetna szansa ku temu, aby zregenerować swoje siły, odpocząć i podnieść efektywność działań. Komórkowe telefony są bardzo mobilne, co z jednej strony jest zaletą, a z drugiej ich przekleństwem. Zawsze nam towarzyszą, a oznacza to, że mocno zacierają się granice pracy i odpoczynku. Niestety, bardzo cierpi na tym wydajność pracy. Co więcej, w niektórzy przypadkach może to prowadzić do poważnych problemów personalnych naszych pracowników.