Mając już pełną świadomość tego, że biznes w Internecie wymaga zastosowania skutecznych narzędzi promocyjnych, należy się zastanowić nad tym, jakie rozwiązanie będzie najlepsze w naszym przypadku, a także jakich korzyści możemy się po nim spodziewać. Ostatnimi czasy sporo mówi się o działaniach z zakresu SEO, czyli o organicznym pozycjonowaniu stron, aczkolwiek nie można zapominać o tym, że możliwością są też linki sponsorowane, czyli reklama Google AdWords.
Kampania Google Ads – jak to działa?
Prowadzenie kampanii AdWords na pewno nie jest zadaniem, które powinniśmy wykonywać samodzielnie, chociaż warto wiedzieć o tym, że jak najbardziej mamy taką możliwość, a wystarczy, że bezpłatnie założymy własne konto w systemie reklamowym Google. We współpracy z agencją AdWords, jesteśmy w stanie stworzyć skuteczną kampanię AdWords, która przyniesie nam wiele dobrego. Specjaliści muszą wcześniej jednak dobrze zaplanować i przygotować konfigurację kampanii, a to zakłada ustawienie wielu cech potencjalnych odbiorców. Wybór dotyczy zatem wieku, miejsca zamieszkania, gustu, rodzaju stosowanego urządzenia, a nawet tego, o jakiej godzinie mają wyświetlać się dane reklamy.
Co zyskuje reklamodawca w wypadku Google AdWords?
W odróżnieniu od organicznego pozycjonowania, reklamy Google AdWords są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki niespełna kwadrans po skonfigurowaniu i zatwierdzeniu kampanii w systemie. Łatwo zatem stwierdzić, iż szybkość działania to jedna z większych zalet tego rozwiązania. Dzięki temu, że jesteśmy w stanie natychmiastowy sposób dotrzeć ze swym przekazem reklamowym do potencjalnych klientów, kampanie Google AdWords doskonale sprawdzają się na początku działalności, kiedy zależy nam na budowaniu świadomości marki, ale tez później, podczas sezonowych wyprzedaży, akcji promocyjnych, czy też różnego rodzaju eventów. Nie jest jednak powiedziane, że opcja ta jest opłacalna wtedy i tylko wtedy. Otóż bardzo często działania z zakresu SEO mogą współpracować z linkami sponsorowanymi, przy czym bardzo dobrze uzupełniając się nawzajem, przynosić jeszcze lepsze efekty i jeszcze wydatniejsze korzyści dla marki.