Wybór ekranu LED nie jest łatwy. Jest wielu producentów, a na rynku znaleźć można mnóstwo rożnych modeli. Aby wybrać najlepszy ekran LED dla siebie, przede wszystkim należy dokładnie określić, na czym nam zależy, gdzie ekran ma być ustawiony i ile mamy miejsca.
Ekran LED (Light Emitting Diode) od wielu już lat jest niezwykle popularny. Producenci starają się, aby najnowsze modele ekranów LED zaskakiwały jeszcze bardziej i były przydatne zwłaszcza w marketingu. Przyjrzyjmy się zatem parametrom, na które warto zwrócić uwagę przy ich wyborze.
Jakość diod, z których zbudowano ekran LED
Bardzo często mówi się o tym, że w dobrych ekranach LED, gęstość diod powinna być wysoka. Jest to prawda, jednak ważna jest również ich jakość. Jeżeli zagęszczenie diod będzie wysokie, jednak ich jakość nie będzie dobra, wtedy niestety ekran nie będzie spełniał naszych oczekiwań i nie posłuży nam długo. Ekrany, w których wykorzystywane są tanie diody mają znacznie niższą żywotność. A jak je rozpoznać? Najczęściej po znacznie niższej cenie niż inne ekrany LEDowe o podobnej ilości diod. Niższej jakości diody posiadają ograniczoną wyrazistość, co przekłada się na jakość wyświetlanych materiałów.
Ilość diod
Im zagęszczenie diod jest wyższe, tym wyświetlane obrazy znacznie wyrazistsze. Warto dopłacić, aby mieć ekran z wysokiej półki, który będzie przyciągał wzrok klientów, a nie powodował, że przechodnie będą od niego odwracali wzrok.
Oprogramowanie też jest ważne
To istotne, z jakiego oprogramowania będziemy mogli korzystać przy wyświetlaniu materiałów. Dzisiejsza technologia daje nam niemal nieograniczone możliwości, jeżeli chodzi o wyświetlanie materiałów np. reklamowych na odległość. Oprogramowanie odgrywa zatem bardzo ważną rolę – należy o tym pamiętać.
Kupuj ekrany w zaufanych sklepach
Dlaczego warto kupować ekrany LED w dobrych sklepach? Jest kilka powodów. Po pierwsze, w dobrych sklepach ze sprzętem audiowizualnym, możemy zobaczyć wyłącznie dobrej jakości sprzęt, pochodzący od najlepszych producentów na rynku. Dobre sklepy nie chcą mieć w swoim asortymencie produktów gorszej jakości, gdyż nie byłoby to dla nich dobre pod względem wizerunkowym. Wchodząc zatem do takiego sklepu – czy to stacjonarnego, czy wirtualnego, mamy pewność, że jakikolwiek sprzęt wybierzemy, na pewno będzie miał dobrą jakość. Czy będzie dobrze dopasowany do warunków – to już zupełnie inna kwestia, jednak i nią mogą zająć się fachowcy z dobrego sklepu. I tu właśnie pojawia się – po drugie – profesjonalna obsługa. Wystarczy, że powiesz, gdzie ekran czy ściana LED mają się znajdować, a pracownik z pewnością doradzi, który produkt będzie w tych warunkach najlepszy. Po trzecie, kupując sprzęt w dobrej firmie, mamy bezproblemową możliwość wymiany sprzętu, czy zwrotu go na gwarancję, gdyby cokolwiek złego się wydarzyło. Owszem, w sklepach „przypadkowych” także istnieje taka możliwość, jednak możemy napotkać tam opór, lub dostaniemy kolejny sprzęt, który nie będzie spełniał naszych oczekiwań.
Ekrany LED świetnie sprawdzają się do reklamy własnej firmy. Wiele przedsiębiorstw zastanawia się, czy warto w nie inwestować? To oczywiście indywidualna kwestia i decyzja, jednak skutecznie przyciągają wzrok i sprawiają, że sprzedaż oraz zainteresowanie marką wzrasta.