Pracujesz w call center? A może masz firmę, w której jednym z działów jest właśnie call center? Jeśli tak, to na pewno zainteresuje Cię ten artykuł, zastanowimy się w nim bowiem jakimi cechami powinny odznaczać się dobre słuchawki do call center. Biorąc pod uwagę, że w sklepach z technologią znajdziemy naprawdę bardzo duży wybór, niejeden może poczuć się skonfundowany taką ilością marek i modeli. I nie ma co ukrywać, często po prostu nie wiemy, który sprzęt jest naprawdę dobry, jakie normy powinien spełniać oraz jakie cechy i funkcje posiadać. Ale od czego mamy Internet, tutaj możemy dowiedzieć się wszystkiego. Tak też ma się sprawa z kwestią słuchawek do call center. Aby ustalić czy będą one naprawdę dobre i czy sprawdzą się w przypadku naszej firmy warto przyjrzeć się następującym charakterystykom:

Jakość dźwięku. Dźwięk w słuchawkach, powinien być naprawdę wysokiej jakości. Ma to szczególne znaczenie właśnie przy pracy w call center i innych miejscach, które obsługują klientów. Wyobraź sobie sytuację, że konsultant nie słyszy dobrze klienta i co chwilę musi rosić go o powtórzenie tego, co przed chwilą powiedział. Prawdopodobnie nie będzie on zadowolony z obsługi, a kto wie jakie to może pociągnąć za sobą konsekwencje, być może nawet rezygnację z usług firmy. Na szczęście, wiele najnowszych modeli słuchawek posiada dźwięk w jakości HD, co na pewno ułatwia i uprzyjemnia rozmowę.

Mikrofon. To kolejny element, któremu warto się przyjrzeć. Dobrze słuchawki do call center będą wyposażony w mikrofon z funkcją wyciszania dźwięków dobiegających z zewnątrz. Nie chcemy przecież, aby klient słyszał jakieś szumy, czy hałasy, takie jak rozmowę współpracowników, czy szum ekspresu do kawy.

Przewód. Wiele firm szczególnie w ostatnich latach decyduje się na zakup słuchawek bezprzewodowych dla konsultantów. Wynika to pewnie z tego, że kable często się plączą, a ich zahaczenie może spowodować zrzucenie słuchawek lub problemy z rozmową. Choć, nie da się ukryć, że słuchawki przewodowe zazwyczaj są tańszą opcją, a przy call center z wieloma konsultantami, różnica w cenie będzie naprawdę spora.

Waga. Jeśli nasi pracownicy spędzają cały dzień z słuchawkami na uszach, warto zadbać o ich wygodę. Dlatego przy wyborze zestawów słuchawkowych trzeba zwrócić uwagę na to ile ważą. Obecnie istnieje szeroki wybór takich słuchawek, które są bardzo lekkie i ich ciężar na głowie jest prawie niezauważalny. Przy tej okazji, warto też wspomnieć o słuchawkach, które nie posiadają górnego pałąka, a raczej taki, który opiera się na szyi. Może to być również dobre rozwiązanie dla tych, którzy cały dzień z nich korzystają.

Ilość głośników. W sprzedaży znajdziemy zarówno słuchawki mono, jak i stereo, to znaczy te z jednym głośnikiem (na jedno ucho) oraz te z dwoma głośnikami (na dwoje uszu). Do pracy w call center bardziej praktyczny wydaje się ten drugi model, który pozwoli w pełniejszym stopniu skupić się na rozmowie. Mamy nadzieję, że wskazówki zawarte w tym artykule pomogą Ci podjąć decyzję co do tego, jakie słuchawki do call center wybrać.

By admin