Call center CRM to specjalny system, skierowany do firm realizujących codziennie wiele połączeń głosowych z klientami. Dzięki niemu możliwe jest tworzenie baz danych i zarządzanie nimi, co przekłada się na spore ułatwienie obsługi klienta. Co warto wiedzieć o systemie CRM dla call center?
Call center CRM – łatwiejsza obsługa klienta
Biura call center obsługują dziennie setki rozmów telefonicznych. Wielokrotnie kontaktują się przy tym z klientami ze swojej bazy danych, dlatego informacje dotyczące ich obsługi powinny być dostępne dla wszystkich osób, które się nią zajmują – dzięki temu można uniknąć realizacji niepotrzebnych zadań, usprawnić pracę całego działu oraz zaplanować skuteczniejsze działania na przyszłość. Call center CRM umożliwia stworzenie przejrzystej bazy danych, do której dostęp będą mieli wszyscy upoważnieni pracownicy.
System CRM to niezwykle przydatne narzędzie, szczególnie dla biur call center. Dzięki niemu baza klientów szybko stanie się rozbudowana i pełna ważnych informacji, niezbędnych do ich skutecznej obsługi. W efekcie konsultanci telefoniczni będą mogli szybko zapoznać się z ważnymi danymi, związanymi z klientem, co wpłynie na przebieg rozmowy i pozwoli na zaplanowanie najbardziej skutecznych działań. Dodatkowo pracownicy będą mogli także na bieżąco aktualizować bazę danych, co zwiększy jej przydatność i wpłynie na lepsze funkcjonowanie całej firmy.
System CRM dla call center – jak wygląda jego wdrażanie?
Aby wdrożyć call center CRM, nie potrzeba zastosowania specjalnego sprzętu ani długich przygotowań. Dostęp do systemu można uzyskać w bardzo krótkim czasie – zostanie on zapewniony przez wybranego operatora. Nie ma specjalnych wymagań sprzętowych co do wdrożenia call center CRM, wystarczy połączenie z Internetem. Samo dostosowanie narzędzia do swoich potrzeb również jest bardzo proste – panel obsługi jest intuicyjny i poradzi sobie z nim każdy. Ponadto można stworzyć indywidualne konta dla pracowników, którzy będą mogli logować się do systemu i mieć wgląd do zapisanych w nim danych.
Jakie są zalety call center CRM?
Call center CRM to bardzo przydatne narzędzie o wielu zaletach, dlatego z tego rozwiązania korzysta wiele firm zajmujących się telefoniczną obsługą klienta. Do największych plusów systemu CRM należą:
– możliwość budowania bazy danych, w której znajdą się wszystkie kontakty firmy – znacznie usprawnia do obsługę klientów i umożliwia jej odpowiednią organizację,
– możliwość wprowadzania do systemu danych dotyczących każdego klienta, obejmujących np. dane osobowe, nr PESEL i NIP, stronę www, adres e-mail oraz inne informacje, w zależności od potrzeb firmy,
– możliwość edycji danych, pozwalająca na stałą aktualizację bazy klientów,
– łatwe wdrożenie i obsługa systemu,
– zadbanie o pozytywne relacje z klientami dzięki łatwemu dostępowi do związanych z nimi informacji,
– usprawnienie obsługi klienta dzięki wglądowi do dotyczących go danych.
Call center CRM sprawdza się świetnie w każdej firmie, obsługującej klientów przez telefon. Dzięki narzędziu konsultanci mają łatwy dostęp do wszystkich informacji, które będą dla nich przydatne w trakcie rozmowy, co wpływa na ich skuteczność i wydajność. Warto zdecydować się na system CRM zarówno w dużych firmach, zatrudniających dziesiątki pracowników, jak i mniejszych biurach call center – dzięki narzędziu konsultant nie pominie żadnych istotnych informacji i będzie mógł szczegółowo zaplanować swoją pracę, co przełoży się na jej wyższą jakość.
Najlepiej zdecydować się na nowoczesny call center CRM, proponowany przez doświadczonego operatora. Dzięki temu zyskuje się dostęp do dobrze przemyślanego narzędzia, korzystającego z najlepszych technologii i zintegrowanego z innymi usługami, przydatnymi przy telefonicznej obsłudze klienta. Przełoży się to na znaczne usprawnienie pracy call center, lepsze wyniki, a także bardziej pozytywne relacje z odbiorcami.