Rozpoczęcie swojej własnej działalności gospodarczej to obecnie bardzo duże wyzwanie. Większość branż jest świetnie obsadzona i panuje tam spora konkurencja, dlatego ciężko się wyróżnić i pozyskać stałych, lojalnych klientów. Podobnie wygląda to wtedy, kiedy próbujemy zaistnieć w Internecie. W sieci nie brakuje witryn, które traktują o przeróżnej tematyce, a nie da się ukryć, że użytkownicy zwykle wybierają te zaufane serwisy, które mają wyrobioną markę, bądź też pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Prowadzenie działalności w sieci to nie tylko obecność strony WWW, ale przede wszystkim pozycjonowanie stron. Jest to niezbędny element, jeżeli zależy nam na faktycznym sukcesie naszego biznesu. Bez względu na to, czy oferujemy usługi, czy też prowadzimy sprzedaż produktów, potencjalni klienci muszą w jakiś sposób trafiać na naszą ofertę, aby mieć świadomość naszego istnienia, a także traktować naszą markę jako jedną z wiodących w konkretnej branży. Okazuje się, że tak samo nowo powstałe, jak i funkcjonujące już serwisy, powinny korzystać z pozycjonowania Google. Działania z zakresu pozycjonowania SEO należy bowiem prowadzić nieustannie i z należytą regularnością, aby te miały faktyczną szansę powodzenia.
Pozycjonowanie stron nowopowstałych
W wypadku pozycjonowania stron WWW, które są zupełnie nowe, należy od początku zadbać o wszystkie szczegóły, aby od razu postępować zgodnie z wymogami wyszukiwarki. Google doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że świeża i nieposiadająca żadnych informacji witryna, nie będzie atrakcyjnym miejscem dla użytkownika, dlatego ta będzie wyświetlała się nisko w wynikach wyszukiwania, a najczęściej będą to kolejne strony wyników. Z uwagi na to, zanim w ogóle dojdzie do procesu pozycjonowania, koniecznie należy zadbać o to, aby strona posiadała wszelkie elementarne dane dotyczące firmy. Będzie to na pewno, adres i wszelkie inne dane kontaktowe. Najlepiej, jeśli witryna posiada także wtyczkę map Google, gdyż wtedy nasza firma jest dodatkowo wspierana przez narzędzia lokalizujące, co znacząco ułatwia odnalezienie nas przez klientów z naszej okolicy, którzy posługują się urządzeniami mobilnymi. Powinniśmy zadbać także o meta tagi, czyli meta title i meta description, które są widziane przez użytkownika w wyszukiwarce, jako odnośnik do naszej strony. Każda podstrona wiele zyska na unikalnych i dobrze przygotowanych treściach w tych sekcjach.
Pozycjonowanie stron już funkcjonujących
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych, które już funkcjonują od jakiegoś czasu, z pewnością należy zacząć od wykonania audytu. Tylko takim sposobem specjaliści SEO będą w stanie dokładnie zweryfikować aktualny stan witryny, przekonać się o pewnych błędach, poznać działania konkurencji, ale przede wszystkim zorientować się, jaki kierunek działań obrać, aby pod każdym względem było to skuteczne pozycjonowanie stron. Najlepiej skorzystać z usług agencji SEO, której usługi są elastyczne i dostosowują się do każdego klienta. Nie każda strona wymaga bowiem zastosowania identycznych działań. Niektóre są już dobrze zoptymalizowane i potrzebują tylko zbudowania zapleczy linków, a inne zaś potrzebują atrakcyjnych, eksperckich treści. Co więcej, w każdym wypadku muszą być to prace prowadzone regularnie, gdyż tylko wtedy pozycja w wynikach wyszukiwania będzie wysoka, ale przede wszystkim stabilna.