Wirtualny system call center to alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań stacjonarnych, wiążących się z ogromnymi kosztami. Dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?
System call center w chmurze – czym różni się od tradycyjnego?
Tradycyjne działy call center opierają się na dziesiątkach, a czasem nawet setkach stanowisk dla konsultantów telefonicznych, wyposażonych w drogi sprzęt i oprogramowanie. Koszty ich założenia, utrzymania i przeszkolenia pracowników to nawet setki tysięcy złotych. Wraz z rozwojem technologii pojawiła się jednak możliwość stworzenia znacznie tańszej alternatywy, jaką jest wirtualny system call center. Dzięki niemu firma może uzyskać świetnie działające call center bez stacjonarnego biura, zaawansowanego sprzętu czy kosztownego oprogramowania – a przy tym nie będzie ono odstawało swoją skutecznością od tradycyjnego rozwiązania.
Dzięki call center w chmurze firma może korzystać z usług konsultantów pracujących w dowolnym miejscu na świecie, pod warunkiem dostępu do Internetu oraz posiadania słuchawek z mikrofonem. Pozwala to na ogromną elastyczność w doborze pracowników i znacznie redukuje koszty utrzymania stanowisk pracy.
Oszczędność dla firmy
Jedną z największych zalet wirtualnego systemu call center jest oczywiście znaczna redukcja kosztów. Takie rozwiązanie potrafi być nawet kilkadziesiąt razy tańsze od tradycyjnego biura call center, ponieważ nie wymaga wynajmowania przestrzeni biurowej ani zakupu sprzętu i oprogramowania, a co za tym idzie – także jego wdrażania i serwisowania. Wszystkie potrzebne narzędzia otrzymuje się w ramach systemu call center w chmurze, dzięki któremu można zarządzać poszczególnymi kampaniami i pracownikami, a także kontrolować prowadzone działania, sprawdzać raporty itp. Taka opcja sprawia, że firma nie musi inwestować setek tysięcy złotych, by zyskać sprawnie działające, przynoszące zamierzone efekty call center. Dzięki temu jest to opcja dostępna niemal dla każdego przedsiębiorstwa.
Krótszy czas wdrożenia rozwiązania
Założenie tradycyjnego działu call center to wiele miesięcy pracy, obejmującej zaadaptowanie pomieszczeń na biura dla konsultantów, zakup i wdrożenie wyposażenia i oprogramowania oraz szkolenie pracowników. W przypadku wirtualnego systemu call center znacznie skraca się ten czas, otrzymuje się bowiem gotowe narzędzie, dzięki któremu można w łatwy sposób tworzyć i nadzorować nowe kampanie. W efekcie firma może w krótkim czasie zyskać świetnie funkcjonujący dział call center, który zajmie się wyznaczonymi mu zadaniami.
Duża elastyczność systemu call center
Wirtualne call center to usługa, którą można łatwo dopasować do swoich potrzeb. Pierwszym aspektem są elastyczne koszty – operatorzy oferujący tę usługę zazwyczaj proponują płatność według „zużycia”, a więc model, w którym przedsiębiorstwo płaci jedynie za te usługi, z których korzysta. Jest to duża poprawa w stosunku do sztywnych kosztów utrzymania tradycyjnego call center. Co więcej, elastyczność obejmuje też sposób i miejsce pracy konsultantów – mogą oni wykonywać swoje obowiązki z praktycznie każdego miejsca na świecie, co znacznie przyspiesza szukanie pracowników. Cały system opiera się też na łatwym w obsłudze, elastycznym panelu, z którego poziomu firma może łatwo tworzyć nowe kampanie, przydzielać do nich odpowiednich konsultantów oraz sprawdzać ich przebieg i skuteczność.
Łatwe wprowadzenie i obsługa systemu
System call center to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej firmie. Jest nie tylko o wiele tańsze od tradycyjnych opcji, ale również łatwiejsze do wprowadzenia w swoim przedsiębiorstwie. Nie potrzeba do tego żadnych przygotowań – wystarczy wybrać odpowiedniego operatora, oferującego taką opcję, a następnie korzystać z wielofunkcyjnego systemu, pozwalającego na realizację najróżniejszych projektów dotyczących call center. System jest łatwy w obsłudze i poradzi sobie z nim każdy, dlatego nie będą potrzebne specjalistyczne szkolenia czy długotrwałe wdrażanie pracowników.